Praise the Lord

17 februari 2013 - Kpando, Ghana

Zoals beloofd zijn we met Daddy naar de kerk geweest. Het leek ons eerst een goed idee om dat eens mee te maken, aangezien de kerkdiensten hier redelijk verschillend zijn van wat wij gewoon zijn. Stiekem hadden we ook wel gehoopt zo eens een gospelkoor te zien ofzo... =P Hoe dichter het kwam, hoe meer we echter beseften dat we helemaal geen zin hadden in een kerkdienst van 2,5 uur. Het wordt hier echter wel geapprecieerd dat je als blanke op zijn minst de indruk geeft dat je in God gelooft, dus besloten we wel te gaan. Een heel klein beetje uit nieuwsgierigheid, maar vooral om de mensen een plezier te doen en alle volgende keren te kunnen zeggen: 'jaja, wij zijn al naar de kerk geweest hoor!'.

LANGSTE. DRIE. UUR. VAN. MIJN. LEVEN... Debby is zelfs letterlijk in slaap gevallen, terwijl ik de vloer praktisch heb gekuist met mijn omgevallen zakje water. Het begon allemaal gezellig met gezang (hoewel afschuwelijk vals) en gedans, maar al gauw gingen ze over in lange preken in het Ewe of heel moeilijk verstaanbaar Engels. Gelukkig lette ik net op wanneer we werden gevraagd om ons te komen voorstellen aan het einde, want anders hadden we zelfs dat gemist...

In de namiddag dan maar schoolwerk gedaan, een gossip girl'ke gekeken en genoten van Lights off. En oh ja, weer geen water.... =P