Baalweekendje... Doctor please!

23 februari 2013 - Kpando, Ghana

Opnieuw geen berichtje voor gevoelige lezers...

Vrijdag de hele dag ZOT last van krampen, zowel mijn maag als darmen. Gelukkig kwam het er nog niet uit, maar het was echt niet om blij van te worden. Om ons spijsverteringstelsel wat aanpassingstijd te gunnen, proberen we meestal niet te snel in de pijnstillers of andere medicatie te vliegen, maar ik hield het echt niet uit. Uiteindelijk hielp enkel de spasmomen tegen de avond. Vrijdagavond was het echter zoals altijd themafeestje. Omdat ik eindelijk van de pijn vanaf was, ben ik niet al te voorzichtig geweest qua drank. Echt nog wel nen dikke party geworden ook! Het was dan ook de eerste keer dat ik hier echt iets van alcohol dronk. Doordat ik de fles gin in mijn onhandigheid tegen de grond heb gesmeten, was whiskey echter nog het enige dat overschoot en dat is al niet mijne favoriet...

De volgende dag: miserie! We hadden een boot gehuurd om het Voltameer op te gaan en een eilandje te bezoeken, maar ik zat al van 6u 's morgens op de wc-pot dus had snel door dat dat er niet zou inzitten voor mij. Ik had niet direct een kater (niet misselijk, geen hoofdpijn,...) maar het zal vast ook niet geholpen hebben. Maagpijn! Darmkrampen! Niet te doen... Het is hier 40° en ik had letterlijk kippevel van de pijn. Zelfs mijn klieren waren gezwollen en mijn keel deed pijn... Heb dus maar de hele dag zielig liggen wezen op de zetel, wat gossip girl gezien en amper iets kunnen eten. Tegen de namiddag heel rustig een handwasje gedaan en weer wat gerust. Geen toffe dag dus!

Op zondag zouden we naar Ho gaan, de hoofdstad van de Volta Regio. Ik voelde mij allesbehalve oké, maar zaterdag had bewezen dat ik niet bepaald blijer werd van alleen thuis zitten... Dan maar beginnen enterol'en en motilium'en om die anderhalf uur op de trotro toch te overleven. 's Middags voelde ik mij daar gelukkig goed genoeg om te genieten van een beetje westers eten. Een halve cheeseburger (de beste die ik ook heb gegeten), een paar frietjes en een stuk pizza en ik zat PROPVOL... Gelukkig had ik voldoende medicatie binnen! <3

Daarna was het plan om iets te gaan drinken in het Freedom/Bob Coffie Hotel, waar de jongens al eens gaan zwemmen, en naar de markt te gaan. Een tikkeltje luxe en we waren verkocht! We hebben dus meteen geboekt voor volgend weekend: zaterdag de stad tegoei verkennen, daarna cheeseburger gaan eten, een nachtje in het hotel, daar ontbijten en daarna de hele dag schoolwerk doen aan het zwembad. Sounds like a plan!

Het marktje is er vanaf gevallen wegens een plotse epische storm... Wij hebben letterlijk 20 meter gestapt en waren KLETSNAT! We waren echt om uit te wringen. Betekende dus ook dat we nog een half uur in de trotro moesten zitten wachten omdat het te hard regende om te vertrekken. Op zich niet zo'n ramp, want wij zaten binnen (droog is veel gezegd) en de jongens zaten op de motor! =D Wel erg, maar ook een klein beetje grappig...

In de trotro begonnen de krampen terug verschrikkelijk op te spelen, dus dat anderhalf uur was er echt teveel aan. Heb 's avonds mijn lessen nog verder proberen voorbereiden en wat proberen eten, maar het ging echt niet. Dan maar terug mijn bed ingekropen, in de hoop dat ik gezond genoeg zou zijn om les te geven de volgende dag... Buueeek...